Logo of Safe Heritage
Safe Heritage

New DICE user registration

Heeft u een vraag over DICE, neemt u dan contact op met de Rijksdienst. 

U wilt als erfgoedbeheerder de Database Incidenten Cultureel Erfgoed gebruiken voor uw incidentenregistratie. Op deze pagina maakt u een account aan bij DICE.

Het aanmeldformulier bestaat uit drie stappen. Bij stap 1 geeft u een gebruikersnaam, uw e-mailadres en een wachtwoord op. Tevens geeft u aan voor welk type erfgoed u incidenten zult gaan registreren. Bij stap 2 geeft u aan voor wat voor soort organisatie u werkzaam bent. Tevens vult u hier de adresgegevens in. Bij stap 3 vult u uw eigen contactgegevens in.

Bij het opslaan van de gegevens ontvangt u een mail met daarin een link. Door op de link te klikken activeert u het account. Wanneer het account is geactiveerd, bent u aangemeld als hoofdaccounthouder van uw organisatie. U kunt met deze rol medewerkers aanmelden bij DICE (maximaal vijf) die ook incidenten kunnen registreren.

Wanneer u inlogt met uw gebruikersnaam en wachtwoord, komt u op het dashboard terecht. Dit is uw eigen omgeving waar u incidenten kunt registreren en beheren. Via het dashboard kunt u ook uw accountgegevens bekijken en wijzigen, en kunt u een medewerker(s) van uw organisatie toegang verlenen tot het systeem om ook incidenten te registreren.

  • Account gegevens
  • Gegevens van de organisatie
  • Gegevens contactpersoon
Spaces are allowed; punctuation is not allowed except for periods, hyphens, apostrophes, and underscores.
A valid e-mail address. All e-mails from the system will be sent to this address. The e-mail address is not made public and will only be used if you wish to receive a new password or wish to receive certain news or notifications by e-mail.
Provide a password for the new account in both fields.